Levering

Wanneer vindt de levering plaats?

Na het uitzoeken en het bestellen van uw producten kan de levering gaan plaatsvinden. Uw bestelling wordt geleverd op de datum die met u is afgesproken. Wij bezorgen van maandag t/m vrijdag vanaf 06.00. Een vaste eindtijd hebben wij niet. Een exact tijdstip voor het leveren van uw bestelling kunnen wij helaas niet met u afspreken. Er kan slechts een indicatie worden gegeven. Veel producten kunnen wij direct uit voorraad leveren. Dat betekent ook dat na het plaatsen van uw bestelling de bezorging redelijk snel kan plaatsvinden. Is het artikel dat u wil hebben niet op voorraad? Geen enkel probleem! Wij bestellen het dan voor u en vaak is dit binnen een week al bij ons binnen.

Wat kunt u doen op de leveringsplaats ter voorbereiding?

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat er voor onze chauffeurs genoeg ruimte is op de afleverplaats. De plek dient toegankelijk te zijn voor een vrachtwagen met een lengte van 15 meter. U kunt het beste uw materialen zoveel mogelijk op een vlakke ondergrond laten plaatsen met genoeg ruimte. De chauffeur zal uw bestelling zo dicht mogelijk bij de door u gewenste locatie proberen te lossen. Uw bestelling wordt gelost met een kraan vanaf de vrachtwagen. De materialen worden naast de vrachtwagen gelost op een bereikbare plaats via een verharde weg. Wij vertrouwen op onze chauffeurs en hun professionele beoordeling of de afleverlocatie op een verantwoorde wijze toegankelijk en veilig is om er te lossen. Bij eventuele vragen en/of opmerkingen wat betreft de lossingsplaats mag u natuurlijk altijd contact met ons opnemen via 026-3118317.

Waar moet u op letten bij de levering van uw producten?

Het is belangrijk dat er iemand thuis is op de afgesproken datum om de materialen in ontvangst te nemen en om eventueel de lossingsplek aan te wijzen. De materialen kunnen dan namelijk door u gecontroleerd worden op eventuele onvolkomenheden. Al onze producten worden zorgvuldig verpakt, waardoor er tijdens het transport en levering vrijwel niets mis kan gaan. Over het algemeen worden al onze producten op wegwerp pallets geleverd. Daarnaast is het ook mogelijk dat uw bestelling op statiegeld pallets wordt geleverd. Als dit het geval is, dan staat dat nadrukkelijk op uw factuur vermeld. De kosten van de statiegeld pallets worden namelijk in eerste instantie aan u doorberekend. Nadat wij de pallets weer terug hebben ontvangen krijgt u dit geld weer retour. Een andere reden waarvoor u thuis dient te zijn is de betaling. Normaal gesproken wordt een order gelijk bij het bestellen hier op de zaak voldaan. Soms wordt er echter telefonisch of via e-mail een bestelling geplaatst waardoor dat niet mogelijk is. Uiteraard kunt u het geld dan overmaken naar onze rekening, maar er bestaat ook de mogelijkheid om te pinnen bij onze chauffeurs. Als er in dit geval niemand thuis is terwijl de betaling nog moet plaatsvinden, dan zijn wij genoodzaakt om de vracht weer mee terug te nemen. Hiervoor brengen wij ook extra transportkosten in rekening. Vervolgens zullen wij een nieuwe afspraak met u inplannen om uw bestelling te komen leveren.

Problemen bij levering

Uw bestelling dient overeen te komen met hetgeen wat wij u leveren. Vergelijk daarom altijd de naam en de kleur op de bon met het label op de verpakking. Merkt u dat uw bestelling wat betreft kleur of hoeveelheid niet overeenkomt met de geleverde producten dan dient u dit direct aan te geven bij onze chauffeur. Er wordt dan door onze chauffeur, of desgewenst door uzelf, contact opgenomen met onze vestiging en samen wordt er naar een passende oplossing gezocht. Constateert u beschadigingen aan uw producten? Meldt dit dan ook direct bij onze chauffeur als die nog ter plekke is en neem contact op met onze vestiging. Het liefst ontvangen wij ook een foto van de beschadiging zodat wij dit aan de fabrikant kunnen laten zien. Lichte beschadigingen hoeven niet altijd een probleem te zijn. Kleine schades aan de randen of hoeken kunnen voorkomen, maar het is zonde om deze tegel dan direct weg te gooien. Beschadigd materiaal kan in de praktijk nog prima gebruikt worden als passtuk. Materiaal wat eenmaal is verwerkt, is als zodanig geaccepteerd en kan achteraf nooit een reden tot klacht zijn. Meldt u de geconstateerde schade dus altijd van tevoren! Het kan natuurlijk ook voorkomen dat u teveel materiaal heeft besteld. Deze kunt u bij ons weer retour brengen, maar worden slechts tot 50% van het aankoopbedrag vergoed. Als wij het teveel aan materiaal ook weer bij u op moeten halen worden hiervoor transportkosten in rekening gebracht. Speciaal bestelde producten kunnen niet retour worden gebracht. dit staat op de factuur aangegeven met een sterretje (*).

Tot slot nog enkele tips

Wij raden u aan om de aankoopnota, vrachtbrieven en labels van pakketten te bewaren in verband met de productiedatum en in verband met uw eventuele garantie. Daarnaast is het verstandig om de verpakking zoveel mogelijk intact te laten tot aan het moment dat u het product daadwerkelijk gaat verwerken. Vroegtijdig verwijderen van het plastic kan namelijk leiden tot het ontstaan van kalk uitbloei*.

*Kalk uitbloei
Op nieuwe betonnen bestrating materialen is er na enige tijd een witte uitslag zichtbaar aan de oppervlakte. Dit is vrije kalk die vrijkomt tijdens het productieproces door de reactie van cement en water en dit noemt wordt kalk uitbloei genoemd. Deze witte uitslag verdwijnt vanzelf na enige tijd door bevochtiging, verwering (zure regen) en zonlicht. Als u deze kalkafzetting aan de oppervlakte toch wil verwijderen dan kunt u dit doen door kalk uitbloei verwijderaar te gebruiken. Let u er wel op dat dit middel zuren bevat die de kleur van uw bestrating kunnen aantasten als u dit niet voldoende verdund toepast! Deze witte uitslag doet geen afbreuk aan de kwaliteit van de producten en is geen reden voor reclamatie.